Waarmee kunnen we je helpen?
Heb je nog vragen neem gerust contact op: info@debestekoffievan.nl
Help
- Hoe maak ik een account aan?
- Hoe voeg ik een beoordeling toe?
- Hoe voeg ik een nieuwe koffiespot toe?
- De plaats van een nieuwe koffiespot komt nog niet voor op de website, moet ik die zelf toevoegen?
- Kan ik mijn wachtwoord veranderen?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
- Ik heb een fout gevonden op de website, waar kan ik die melden?
- Waarom wordt mijn beoordeling niet meegenomen in de berekening?
- Ik zie maar enkele koffie soorten, wat als mijn koffie er niet bij staat?
- Hoe maak ik een account aan?
- Leuk dat je mee op zoek wilt naar De Beste Koffie van Nederland. Daarvoor heb je inderdaad een account nodig, maar dat is erg eenvoudig. Op de homepage vind je een grote knop waarop staat: Meld je nu aan. Je krijgt nu een kort formulier te zien wat je invult met jouw gegevens. Wanneer alles klopt, ga je verder en ben je direct ingelogd! Nu ben je klaar om je eerste beoordeling toe te voegen.
- Hoe voeg ik een beoordeling toe?
- Je bent ergens koffie wezen drinken en je wilt deze beoordeling toevoegen aan De Beste Koffie van Nederland. Dat is een goed idee! Allereerst ga je de koffiespot opzoeken, door eerst op een stad te klikken, waarna je een lijst met koffiespots te zien krijgt. Selecteer de spot waar jij koffie hebt gedronken en direct onder de gegevens van die spot zie je de knop “Geef je Mening”. Nu kies je eerst de soort koffie die je had, we hebben de koffie soorten gegroepeerd, meer daarover lees je hier. Vervolgens geef je die koffie een cijfer, van 1 tot 10. Je kunt nu nog een koffie soort toevoegen, of je beoordeling toelichten met je reactie. Als laatste laat je even weten wanneer je de koffie gedronken bij die spot gedronken hebt. Nu voeg je je beoordeling toe en je mening wordt direct meegenomen op De Beste Koffie van Nederland.
- Hoe voeg ik een nieuwe koffiespot toe?
- Kijk, jij bent een pionier! Je hebt een koffiespot bezocht waar nog geen beoordeling over geplaatst is. Het toevoegen gaat er simpel: je gaat vast naar de stad waarin de koffiespot zich bevindt. Daar vind je een ranglijst met koffiespots en daarnaast een kaartje. Onder het kaartje staat een knop om een nieuwe koffiespot toe te voegen. Je krijgt dan een formuliertje te zien, waarop je zo accuraat mogelijk de gegevens invult, waarna er een kaartje verschijnt. Mocht het nodig zijn kan je het pijltje op de kaart nog goed zetten. Dat is het een kwestie van opslaan, en snel je beoordeling toevoegen. Succes!
- De plaats van een nieuwe koffiespot komt nog niet voor op de website, moet ik die zelf toevoegen?
- Ja, dat klopt. Nieuwe steden of dorpen kun je toevoegen door in het zoekvenster op de voorpagina de plaatsnaam in te typen. Zodra de tekst '[stad] toevoegen?' klik je erop. Als het een geldige plaats in Nederland is, wordt de plaats automatisch aan onze database toegevoegd.
- Kan ik mijn wachtwoord veranderen?
- Natuurlijk is dat mogelijk. Je klikt bovenin de website op dashboard. Daar krijg je een overzicht te zien van jouw account gegevens. Ga naar wachtwoord, vul je huidige en je nieuwe wachtwoord in en klik! Je wachtwoord is nu gewijzigd. Onthoud je wachtwoord goed, want we sturen je nieuwe wachtwoord niet per e-mail aan je op!
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
- Dat gebeurt ons ook wel eens. Via je dashboard (rechts bovenin de website) kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. We sturen je dan een link per e-mail, waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen. Let op, we versturen om veiligheidsredenen nooit je wachtwoord per e-mail op.
- Ik heb een fout gevonden op de website, waar kan ik die melden?
- Zoals je wellicht gezien hebt is De Beste Koffie van Nederland nog in de beta-fase. Dat betekent eigenlijk dat we de website nog steeds aan het ontwikkelen zijn. Daardoor is het mogelijk dat je soms nog fouten tegenkomt. We stellen het erg op prijs wanneer je eventuele problemen, foutjes en tips aan ons door wilt geven, zodat we er samen een top website van kunnen maken. Je kunt een fout doorgeven door te e-mailen naar info@debestekoffievan.nl. We waarderen je hulp enorm.
- Waarom wordt mijn beoordeling niet meegenomen in de berekening?
- Waarschijnlijk ben je de eerste die een beoordeling over een bepaalde koffiespot heeft toegevoegd. De berekeningen en toplijsten worden altijd opgebouwd uit meerdere beoordelingen om een zo eerlijk mogelijke uitkomst te verzekeren. Nog even geduld dus, want als er meerdere mensen beoordelingen plaatsen krijgt de spot een positie in de lijst.
- Ik zie maar enkele koffie soorten, wat als mijn koffie er niet bij staat?
- Er zijn flink wat verschillende soorten koffie en sommige ketens hanteren zelfs eigen benamingen. We hebben ervoor gekozen om veel soorten koffie te groeperen. Hieronder vind je een overzicht van onze groeperingen, je kunt ook altijd in je beoordeling nog je koffie benoemen.
Koffie: filterkoffie, lungo, americano.
Espresso: ristretto, doppio, espresso con panne, espresso macchiato
Cappuccino: cappuccino scuro, cappuccino con syrup
Latte: koffie verkeerd, latte macchiato