Waar haal jij
de beste koffie?

5 manieren om jouw koffiebar te branden

← Terug naar blog

Koffiebars zijn anno 2020 helemaal in. Je ziet ze overal in de stad. Koffie drinken is hip en is bijna een levensstijl geworden. Daarnaast is een coffee-to-go cup natuurlijk ideaal om mee te reizen. Maar hoe kun je als koffiebar opvallen tussen alle andere barretjes? In dit artikel gaan wij je helpen met om jouw koffiebar te onderscheiden van alle anderen. Om met het belangrijkste te beginnen: zorg voor goede koffie en een leuke sfeer. De beste reclame is immers mond-tot-mond reclame!

1. Huisstijl

Zorg dat je een duidelijke eigen stijl hebt en laat deze terugkomen in je huisstijl maar ook in de inrichting van je koffiebar. En maak er iets unieks van. Als je ergens mee kunt uitblinken is het wel de inrichting van je koffiebar.

Je huisstijl kun je natuurlijk heel ver doortrekken. Maak bijvoorbeeld gebruik van bedrukte koffiebekers voor de to-go klanten. De koffiebekers kun je laten bedrukken met jouw eigen huisstijl. Een standaard beker zegt namelijk niets over je bedrijf. Met bedrukte koffiebekers kunnen je gasten laten zien waar zij hun koffie vandaan hebben. Gratis extra naamsbekendheid. Bedrukte wegwerp koffiebekers zijn tegenwoordig al in kleine oplages te bestellen en de mogelijkheden qua bedrukking zijn eindeloos!

2. Outdoor marketing

Een mooie manier om je koffiebar te branden is door middel van outdoor marketing. Ga op diverse plekken in stad staan met een koffiekar. Deel bijvoorbeeld gratis koffie uit. Laat zien wat je in huis hebt en zorg ervoor dat je klanten enthousiast maakt. Eventueel kun je hier ook een kortingsactie met koffiebekers aan vast hangen. Alles om klanten te trekken!

3. Online campagnes

Zichtbaarheid in dit digitaal tijdperk is natuurlijk van levensbelang. Klanten moeten natuurlijk wél van jouw bestaan afweten. Via online campagnes kun je je doelgroep targetten en daar marketing op loslaten. Met name op social media zoals Instagram en Facebook kun je de doelgroep gericht benaderen. Ben wel creatief met het inzetten van online campagnes. Je wil je tenslotte wél onderscheiden ten opzichte van andere koffiezaken.

4. Digitale (reclame)borden in de stad

Online zichtbaarheid is een must. Maar offline, bijvoorbeeld in de stad, is zichtbaarheid ook buitengewoon belangrijk. Een mogelijke manier om jouw koffiezaak te branden, is door gebruik te maken van ‘digitale’ reclamezuilen. In de stad is altijd veel publiek aanwezig. Als je een toffe advertentie hebt die opvalt, kan dit veel doen voor je naamsbekendheid. Laat bijvoorbeeld zien wat de beste koffie creatie is of toon een hele speciale en originele koffie aan het publiek. Ben je nieuw en wil je meteen indruk maken? Koppel een kortingscode aan de advertentie. Binnen de kortste keren is jouw zaak helemaal hot!

5. Directmail

Als consument ontvang je de laatste jaren steeds minder post. Veel partijen hebben de stap naar online gemaakt. Een direct voordeel hiervan is dat jij de huisstijl van de zaak door kan trekken in een gerichte e-mail marketingcampagne. Een impressie van jouw zaak, geur en tone-of-voice kun je gebruiken om een fantastische indruk achter te laten.

We hopen dat je iets hebt aan onze adviezen om jouw zaak bekend te maken bij het grote publiek. Nog een laatste tip: brand marketing moet effectief zijn en impact hebben. Zet daarom niet in op 1 punt maar combineer juist diverse vormen van marketing. Dat komt het succes alleen maar ten goede! Heel veel succes!