Waar dronk jij je laatste koffie?

De Beste Koffie's blog

Hier houden we je op de hoogte rond de ontwikkelingen van De Beste Koffie van Nederland.

Ondanks lock-down gaat verkiezing Nederlandse Horeca Prijzen verder, 1e tussenstand bekend.

Ondanks de lock-down voor de horeca gaat de verkiezing van de Nederlandse Horeca Prijzen door waar deze gebleven was. De stemfase van deze verkiezing was al in volle gang toen eerder deze week de maatregelen afgekondigd werden. Na overleg met een groot aantal horeca-ondernemers is besloten om de verkiezing af te maken. Juist omdat horeca-ondernemers nu een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Inmiddels hebben al ruim 40.000 mensen een stem uitgebracht en cijfers gegeven. Na de stemfase is het woord aan de vakjury. De tussenstanden zijn hier te bekijken: https://www.horecaprijzen.nl/tussenstanden

Waarom gaat de verkiezing verder ondanks de lock-down?

De verkiezing is, nu nog meer dan ooit, een kans voor horecaondernemers om zichtbaar te blijven en voor de gasten de kans om hun favoriete horecagelegenheid te steunen en een hart onder de riem te steken door middel van een stem en het geven van waarderingscijfers. Ondanks dat het kabinet heeft besloten om de horeca te sluiten, gaat de verkiezing Nederlandse Horeca Prijzen daarom nog steeds door, juist nu.

Er kan nog tot en met 11 november worden gestemd via www.horecaprijzen.nl. Stemmers mogen maximaal 1 keer per categorie een stem uitbrengen op hun favoriete horecagelegenheid. Bij het stemmen mogen de gasten van de deelnemende horecagelegenheden cijfers geven voor onder meer de prijs/kwaliteitverhouding en klantvriendelijkheid.

Tot het einde van de stemperiode zal er wekelijks een tussenstand worden gepubliceerd op www.horecaprijzen.nl/tussenstanden. Horeca-ondernemers kunnen zich tot 27 oktober aanstaande nog gratis aanmelden voor de verkiezing via https://www.horecaprijzen.nl/aanmeldformulier.

Vakjury kijkt naar veerkracht en creativiteit in Coronatijd

Alle horeca-ondernemers kunnen zich ook aanmelden om in aanmerking te komen voor de landelijke vakjuryprijzen. Dus vertel welke veerkracht jullie hebben getoond en met welke creatieve oplossingen jullie zijn gekomen tijdens de coronacrisis. Meer info over aanmelden voor de vakjury is te vinden op www.horecaprijzen.nl

5 manieren om jouw koffiebar te branden

Koffiebars zijn anno 2020 helemaal in. Je ziet ze overal in de stad. Koffie drinken is hip en is bijna een levensstijl geworden. Daarnaast is een coffee-to-go cup natuurlijk ideaal om mee te reizen. Maar hoe kun je als koffiebar opvallen tussen alle andere barretjes? In dit artikel gaan wij je helpen met om jouw koffiebar te onderscheiden van alle anderen. Om met het belangrijkste te beginnen: zorg voor goede koffie en een leuke sfeer. De beste reclame is immers mond-tot-mond reclame!

1. Huisstijl

Zorg dat je een duidelijke eigen stijl hebt en laat deze terugkomen in je huisstijl maar ook in de inrichting van je koffiebar. En maak er iets unieks van. Als je ergens mee kunt uitblinken is het wel de inrichting van je koffiebar.

Je huisstijl kun je natuurlijk heel ver doortrekken. Maak bijvoorbeeld gebruik van bedrukte koffiebekers voor de to-go klanten. De koffiebekers kun je laten bedrukken met jouw eigen huisstijl. Een standaard beker zegt namelijk niets over je bedrijf. Met bedrukte koffiebekers kunnen je gasten laten zien waar zij hun koffie vandaan hebben. Gratis extra naamsbekendheid. Bedrukte wegwerp koffiebekers zijn tegenwoordig al in kleine oplages te bestellen en de mogelijkheden qua bedrukking zijn eindeloos!

2. Outdoor marketing

Een mooie manier om je koffiebar te branden is door middel van outdoor marketing. Ga op diverse plekken in stad staan met een koffiekar. Deel bijvoorbeeld gratis koffie uit. Laat zien wat je in huis hebt en zorg ervoor dat je klanten enthousiast maakt. Eventueel kun je hier ook een kortingsactie met koffiebekers aan vast hangen. Alles om klanten te trekken!

3. Online campagnes

Zichtbaarheid in dit digitaal tijdperk is natuurlijk van levensbelang. Klanten moeten natuurlijk wél van jouw bestaan afweten. Via online campagnes kun je je doelgroep targetten en daar marketing op loslaten. Met name op social media zoals Instagram en Facebook kun je de doelgroep gericht benaderen. Ben wel creatief met het inzetten van online campagnes. Je wil je tenslotte wél onderscheiden ten opzichte van andere koffiezaken.

4. Digitale (reclame)borden in de stad

Online zichtbaarheid is een must. Maar offline, bijvoorbeeld in de stad, is zichtbaarheid ook buitengewoon belangrijk. Een mogelijke manier om jouw koffiezaak te branden, is door gebruik te maken van ‘digitale’ reclamezuilen. In de stad is altijd veel publiek aanwezig. Als je een toffe advertentie hebt die opvalt, kan dit veel doen voor je naamsbekendheid. Laat bijvoorbeeld zien wat de beste koffie creatie is of toon een hele speciale en originele koffie aan het publiek. Ben je nieuw en wil je meteen indruk maken? Koppel een kortingscode aan de advertentie. Binnen de kortste keren is jouw zaak helemaal hot!

5. Directmail

Als consument ontvang je de laatste jaren steeds minder post. Veel partijen hebben de stap naar online gemaakt. Een direct voordeel hiervan is dat jij de huisstijl van de zaak door kan trekken in een gerichte e-mail marketingcampagne. Een impressie van jouw zaak, geur en tone-of-voice kun je gebruiken om een fantastische indruk achter te laten.

We hopen dat je iets hebt aan onze adviezen om jouw zaak bekend te maken bij het grote publiek. Nog een laatste tip: brand marketing moet effectief zijn en impact hebben. Zet daarom niet in op 1 punt maar combineer juist diverse vormen van marketing. Dat komt het succes alleen maar ten goede! Heel veel succes!

De Beste Koffie lanceert twitterbot

Zou het niet leuk zijn als...

Dat zijn vaak de eerste zes woorden waarmee nieuwe ideeën geboren worden. Zo ging het ook met deze nieuwe twitterfunctionaliteit van De Beste Koffie.

Zou het niet leuk zijn als je de naam van een stad zou kunnen tweeten en dat je dan vliegensvlug de top 3 beste koffiespots van die stad terug zou krijgen?”. Afijn, wij dachten dat dat inderdaad wel leuk zou zijn, dus zijn we aan het programeren geslagen. Veel koppen koffie later is dan eindelijk het moment hier dat we onze twitterbot aan jullie voor willen stellen.

Het werkt als volgt

  1. Stuur via Twitter een bericht dat begint met @debestekoffiein.
  2. Achter @debestekoffiein plak je de naam van een stad of dorp, bijvoorbeeld:
  3. Verstuur. Onze bot gaat direct op zoek naar de stad en stuurt je een twitterbericht terug met de top drie van díe stad. Natuurlijk doen we er ook een link bij zodat je weet waar ze te vinden zijn.
  4. Dat is het. Simpel en snel de beste koffie in 140 tekens! En natuurlijk gratis.

Vernieuwd 2012 in...

Beste koffieliefhebber,

Het jaar 2011 zit er weer op. Voor de Beste Koffie was het een heel mooi jaar, waarin we niet alleen steeds meer koffiespots op onze website hebben staan, steeds meer bezoekers ontvangen, maar ook steeds meer koffieproevers hebben mogen verwelkomen, die op hun beurt weer zorgen voor koffiebeoordelingen.

Deze groei was voor ons een motivatie om nog eens goed naar onze website te kijken. Op zoek naar punten van verbetering, op zoek naar onderdelen die we eens goed onder handen konden nemen. Zo zijn we de afgelopen weken bezig geweest met het vernieuwen van de spotpagina (je weet wel, de pagina met beoordelingen over elke koffiespot). Als (interactie)ontwerpers konden wij (Bart & David) eigenlijk niet anders dan de hele pagina op de schop te nemen.

Zo vind je er nu een duidelijker overzicht van alle beoordelingen, een representatie van de gemiddelde score en een uitnodigende manier van reacties plaatsen. Op deze manier hopen we dat de Beste Koffie nog meer een community wordt, waar we samen over koffie praten en samen ook de beste koffie zullen vinden.

spotmetamorphose

Wellicht zul je opmerken dat er aan de overige pagina's weinig veranderd is. Dat klopt. We zijn dan ook al bezig om ook die onderdelen van de website te verbeteren. Toch presenteren we nu de vernieuwde spotpagina, omdat we erg benieuwd zijn jaar jullie feedback. Heb je ideeën, tips of commentaar schroom niet om contact met ons op te nemen, via e-mail of via twitter.

Bedankt, en tot ziens

Bart & David,
de Beste Koffie van .nl